Nuffnang Ads (sila lah klik2 ye...)



Friday, 26 July 2013

Kuih Bakar Pandan guna pemanggang ajaib


Kuih Bakar Pandan

bahan2
2 cawan tepung gandum
1 cawan gula
2 cawan santan *
2 biji telur
secubit garam
1 cawan air pati pandan (10 helai) *
pewarna hijau
esen vanilla
bijan... (saya x letak sbb x ade stok di rumah...hehheehe)

* saya guna santan kotak 200ml... jadikan 3 cawan santan... lepas tu letak pewarna hijau + pes pandan

cara2
masukkan semua bahan dlm blender kecuali bijan
blender hingga sebati
sapukan sedikit minyak dalam loyang @ dalam pemanggang ajaib
tuang adunan td... tabur bijan...
bakar dalam 40-45 minit dengan suhu 180 darjah celcius

# klu guna pemanggang ajaib... guna api yg kecil @ sederhana... setelah yg bawah dah nampak kekuningan... pusingkan pemanggang ajaib utk bagi masak bahagian lg satu...


4 comments:

  1. kalu guna pemanggang ajaib tu bakar berapa minit sebelah? ke sama je.
    tp saya ada buat akok, bakar 15 minit jer.

    ReplyDelete
  2. sama aja... ikut api yg diguna.... boleh buka utk tengok dah masak ke belum....

    ReplyDelete
  3. Wah, lain sikit jumlah bahan resepi akak ni.
    saya pernah buat, tapi lembek sangat.
    Nak try guna sukatan yang ni plak.
    terima kasih banyak...

    ReplyDelete
  4. Thanks,saya kongsi ya,dh slalu cuba nk try yg ni plk.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...