Nuffnang Ads (sila lah klik2 ye...)



Tuesday 8 January 2013

Apam Balik guna Pemanggang Ajaib...

Apam Balik buat dlm pemanggang ajaib...

Sumber resepi dri fb Hanie Zubir... tima kasih ye...

bahan2
2 biji telur
3/4 cwn gula
secubit garam
1 1/2 cwn susu cair/susu segar
1 1/2 cwn air
2 sdt baking powder
1/2 sdt soda bikarbonat
3 1/2 cwn tpg gandum
sedikit pewarna kuning

caranya
*masuk telor,gula dlm blend....kisar hingga sebati..masuk air dan susu...blend lg hingga kembang.
*masuk baking powder dan soda bikarbonat...blend lg hingga sebati..masuk tpg sikit2 dan blend lg hingga betul2 sebati..
*panaskan kuali lepar(saya guna pemanggang ajaib)sapu marjerin....letak beberapa senduk adunan..ratakan..biar sekejap...pastu tabur gula...jagung manis...kacang tanah tumbuk....
*biarkan ia masak...guna api perlahan jer...dah masak...boleh lipat 2....sejukkan.....dah sejuk baru potong ikut size anda sukai...siappppp

***cara saya buat...saya campur semua bhn dlm bekas....kacau dgn whisk....pastu saya blend semuanya....senang...



3 comments:

  1. saya beli happycall jumbo grill melalui online qoo10.my free shipping direct from korea. fast delivery by ems within a week. la ni ada offer silicon tools spatula/spoon/brush rm12.40. ceramic pot set offer from rm220++. free shipping so jimat cost. barang received dgn good quality.

    ReplyDelete
  2. Sudah terjebak dengan membeli pemanggang ajaib ini. :-)

    ReplyDelete
  3. Nmpk Sdp. Be je beli pmanggang ajaib

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...